TheAlien
OWNER STORIES BLOGGER
Fantasi lebih indah dari realiti ..
Friday, March 9, 2012 • 1:42 AM • 0 comments
Assalamualaikum w.b.t ..



hmmm.... saya bermain dengan air tadi.. haha.. hm.. okay la.. tepat pada pukul 12.51am.. saya mengalirkan air mata .. saya cuba berlagak kuat tadi.. saya sudah cuba untuk tidak menangis.. tapi saya gagal.. saya tidak pernah berjaya dalam hal-hal menahan keperitan dihati yang mencengkam sanubari.. sehinggakan hari-hari yang saya lalui disulami dengan senyuman yang tawar sahaja..

saya ingat lagi dahulu.. ada seorang manusia ni.. berkata pada saya "aku tau kau sunyi.. jangan kau berpura-pura. kau boleh la berlakon gembira depan orang. tapi hati kau tu tidak boleh menipu la.. heh.. tiap hari kau rasa kau seperti tiada siapa-siapa kan? lebih-lebih lagi bila rumah kau tu selalu kosong.. family kau seolah-olah tidak faham dengan isi hati kau kan? kecuali arwah ibu kau. kan? aku tau laa.. aku faham kau.. sebab aku pun rasa macam tu.. " hm.. begitulah.. saya tidak terkata apa-apa pada masa itu.. cuma termenung sahaja.. dia berkata lagi " dan sekarang ni kau amat menghargai orang yang sudah buat kau gembira.. kau seolah-olah tidak mahu mereka pergi.. orang yang aku maksudkan itu ialah kawan-kawan kau.. kau menganggap bahawa kawan-kawan kau sahaja yang faham kau.. kan? " aku terdiam lagi.. entah kenapa kata-kata orang ni masih segar dalam ingatan aku.. tetiba teringat tadi kata-kata dia.. dan terus mengalirkan airmata.. aha.. aku terfikir bukan-bukan.. permulaan hidup aku tidak bermula dengan sebegitu indah.. entah kenapa aku asyik rasa kebahagiaan yang pernah aku rasa hilang begitu sahaja..

aku tahu.. segala rasa itu hanya sementara.. hm.. tapi.. ianya terlalu sekejap untuk aku mengecapi kebahagiaan..  kadangkala aku rasa ianya tidak adil.. tapi.. itulah kehidupan.. . dugaan Allah s.w.t tu.. redha saja.. sabar.. hm.. kadang-kadang apa yang kita hajati itu tidak akan terlaksana.. contohnya.. saya berhajat mahu melihat ibu saya gembira melihat saya bekerja.. saya mahu bawa ibu saya jalan-jalan.. saya mahu buat ibu saya bangga dengan saya.. saya mahu beri ibu saya duit yang saya usahakan sendiri..saya mahu bawa ibu saya naik haji bersama.. saya berfantasi sedemikian.. sungguh indah saya berfantasi.. tapi ..  fantasi itu kekallah menjadi fantasi yang tidak boleh dijadikan realiti.. 

saya terlalu banyak berfantasi tentang sesuatu.. saya berfantasi hanya sekadar memuaskan hati saya.. saya berfantasi kerana saya tahu saya tidak akan melaluinya di dunia realiti.. fantasi juga boleh menyebabkan saya merasa sedih yang amat.. sungguh sakit bila fantasi itu tidak menjadi realiti.. dan.... saya sebenarnya ingin merealisasikan salah satu daripada fantasi indah yang telah saya fikirkan.. satu ini sahaja.. usaha tangga kejayaan kan? hehe.. saya berdoa sentiasa.. ehem.. ini macam esei yang berkaitan tentang fantasi pula.. aha.. pengaruh novel la ni.. ahai.. hm.. by the way.. saya sedang menutup hp saya ni.. aha.. bukan apa.. saya cuma.. cuma.. aha.. tiada apalah.. esok saya buka hp saya balik.. maksud saya itu hari ini.. ehe..  ah okay la.. why so serius ni haaaa?? aha. wah.. serius sangat post saya ni.. sudah la.. hehe.. hm.. baiklah.. saya mahu tidur.. oh.. sebelum tu saya mahu dengar lagu dahulu.. hehe.. 1.34pagi sudah.. saya.. beredar dulu.. Assalamualaikum.. (:



"life is nothing without friendship"


PAST • FUTURE
MY WORDS;
Hi! welcome ! ^^btw If you can't see the past&future button at the bottom , you can zoom out a little bit and you can see the button. tq ^^

WASSUP


" ILMU penyuluh hidup. AMAL bekalan perjalanan & AKHLAK hiasan jiwa & peribadi menuju destinasi AKHIRAT yang sudah pasti "

PLEASE..


.