TheAlien
OWNER STORIES BLOGGER
cherita chenta kem motivasi^^
Monday, July 25, 2011 • 3:17 PM • 0 comments
Assalamualaikum w.b.t !!
haha.. ya Allah.. rindunya sma ni blog .. rinduunyaa rinduunyaaaa.. aww.haha. maka selesailah suda kem motivasi di binsulok. ouchh . sedihh.. but hepi laaa.. walaupunn. agak memenatkan. aha. tapi saia mauu lagi !! ceh. aha. sini saia crita sikit pasal apa yg saia lalui di kem motivasi tuu.. terpulang la mau bca ka tidak. saia tida kisah itu. ehem. aha. tapi saia ada bengang sikit lahh.. saia tida bw saia pnya dslr .. sobs.. sedih tuu sedihh.. tp its oke.. gmbr boleh hilang kan?? tp setiap kenangan dn cabaran2 yang aku lalui serta perasaan masa ak berada di sana... xakan pernah hilang pnya lahh.. aku akn ingat , rasa smpai bila2... :') hehe .. oke.. back to the story lahh ..

Hari pertama mau bertolak p binsulok tu ada sedikit kekacauan .. ak lmbat pulang rumah sbb jalan yang amat sesak.. kalau la kmu dpat saksikan cmna aku pnya aksi melompat p jalan rasa then trus masuk p kreta bapa akuu... fuhhh.. terpegun kamu tu. gilosss.. penuh aksi ak melompat .. haha . nasib riwayat aku masih panjang kan? aha. then smpai rumah aku kelam kabut packing barang .. selesai packing aku xlupa memeluk , mencium kesemua kucing2 aku. hehe ... sampai skola tggu masa mau p mendaftar .. ak stay d busstop.. bersama2 kwn  se"kem" aku. heh. di pendekkan cerita lagii .. tyme aku naik bus tuu... aku sgt xmenyangka .. bhwa ak boleh2nya terduduk dgn er.. kawan se"kem" aku yg aku xbiasa langsung pun. haha. bukan laa... kurang biasa shja.. sbrnya ak mau duduk dgn kwn ak yg lagi satuu tu... tp.. yeah.. akibat tgn aku kna tarik kan.. ternaik lah ak bus yg aku xmau naik ituu... aha. oke2.. dipercepatkan lagi ceritaaaa... smpai shj kami di resort binsulok ituu... kmi terus di suruh pasang khemah.. ak xpernah pasang khemah sblm inii..  haha...tp tau la sikit2 cmna mau pasang... so. agak lambat kmi pasang... aduhai.. stop ! habis dlu crita pasal kem. aku kurang berminat mau crita pasal ni. haha. ehem.. oke.. lepas pasang kem... err.. apa ah? hhaa.. lupa suda.. rsanya adalah lagi aktiviti lepas tuu.. yg penting kmi kena bg2 kumpulan... aku dpt kumpulan 2 .. ahli2 kumpulan aku yang aku igt.. azieenah,alya,erra,haida, amanda,faiz,ernol(ejaan salah pnya .) firdaus, clement.. dn ada la lg.. lupa nama.. heh.. nasib ahli kumpulan aku ni agak oke la jg.. hehuu... thenn .. malam tuu kmi ada aktiviti kumpulan.. ya ka? aku lupa.. aha. buat logo kumpulan.. nama kumpulan... dan motto.. heh.. tyme tu kaki aku buat hal.. kejang abiss...nasib ak ni pandai mengurut.. fuhhh... nasib ja tuu.. aha. muka pn pandai cover tahan kesakitan.. lalalala ~ haha.. oke laa.. nma kumpulan kami positive . motto/slogan kumpulan kami
semua pasti menang xsilap aku lah.  dannn.. kmi punya yell . Iman.Ilmu.Inovatif. aha.. ada yg cakap kumpulan kami pnya yell macam penyanyi nasyid? huh. whtever lah... lalala ~
malam pertama tuu kami tdur kul 12.30 maybe.. lebih kurang gtu laa.. tapi aku tdur kul 1... xselesa tdur la katakn.. heh... baruuuu sahaja aku mau lena tdur .. tiba2 kmi suma kena kasi bangun kul 2 pagii.. waaa. aku terkejut.. igt suda kul 4 pagi ka apa.. tgk2 langit tuu masih gelap.. sejuk pula lg.. then kena suruh cepat2 keluar kem.. dalam keadaan yang masih separuh sedar tuu.. kmi disuruh buat barisan ikut kumpulan..  kmi kena marah2.. yeahh.. aku kurang dengar ap yg cigu ckp pun... cigu tiba2 suruh kami suma lari pegi kem then tukar baju uniform skola selama 2minit shj. what ? tukar bj ? adeh. kami pun kelam kabut pagi ituu lari2 pegi kem dan tukar bj.. siap tukar bj lari balik pegi berbaris. malangnya kami lmbat.. kami ambil msa 4 minit utk tukar bj.. then cigu suruh kami tukarr balik bj pj  ... lepas tuu tukarrr lagii dan tukar.. haha.. pagi tu ak betul2 stress + bengang + sakit hati pun ada sikit2.. hha.. tapi.. bila pikir balik2 ..lucu pn ada la jg.. aduhaii... aha.
lepas ja kmi abis di cabar sedemikian rupaa... kami di suruh tdur...tp nikmat tdur tu tiada lg.. aha. lgsng xdpt tdur.. sbb berjaga2.. takut kena suruh bgn lagii.. heh..

Hari kedua pula.. kami ada kena bg motivasi sikit.. oleh mr  .. er.. sylvister.. ntah.. xsilap la begituu nma dia..aha.best juga la dia bg motivasi.. weee... dia ckp just 4jam .. tp skali tgk. dia terlebih smpai 5jam bg motivasi.. mula2 dia suda menguji emosi aku ni.. hahaha. kononnya dia dapat satu pisau dari nenek kebayan . then.. nenek kebayan tu ckp .. tu pisau mesti minum darah manusia.. mula2 aku mcm.. blurr ja la sikit.. elehh.. tifuu ja nii.. pastuu dia minta satu pelajar lelaki tampil p depan n satu plajar perempuan... byk pompuan terjerit2 mcm nmpk hantuu .. aha. aku pn termasuk.. tp xla kuat sgt.. heh..dia suruh tu pelajar pompuan kerat leher pelajar lelaki tuu... .. tu pisau btul2 d leher suda.. tp akhirnya ianya hnya lakonan semata2.. aha... menganggu emosi sja. heh.. apa2pn mmg best la dia bg ceramah... siap kmi boleh berkaraoke lg.. aha.
lepas ja abis motivasi.. kmi ada cabaran halangan komando.. wheww... ini yang aku suka sbrnya.. well.. xdpt masuk plkn... ikut yang begini2 pn oke laa... aha.. halangan pertama tuu kmi tersesat.. aha.. tp nasib baik jumpa jalan balik.. adeh.. halangan pertma tuu terpksa masuk paya tapi jalan itik lahh.. heh.. thenn.. halangan kedua.. jalan meniarap.. masuk ada laa satu karung tuu..  yg penting meniarap macam askar lah... thenn... halangan ketiga.. naik pokok.. tinggi yang amat bg orang yg rendah.. aha. tp mmg tggi laa.. ak hampir jatuh dari pokok tuu.. tp terselamat.. nasib.. alhamdulillah.. heh. well.. tgn lebam sikit lahh.. sikit sj.. halangan 4 pula.. kamii kena suruh buat entah gya kura2.. aha.. sambil baring.. lps tuuu jalan mcm biawak dalam lumpur..yeahh ! ini paling aku suka lahh... tyme kmi masuk lumpur tu.. ak termakan skit.. yuck. haha. ya laa.. di tepi kami ada org simbah2 air lumpur lagii. adeh.. sakit hati btul. aha. tp best juga laa..sbb ak ni bknnya jenis yng pengeli tuu. heh.. halangan seterusnya kmi di suruh masuk lg satuu paya.. dn cari benda hidupp.. aha.. aku dgr bnda hidup suda lain macam ak rsa. heh. tp alhamdulillah.. xsmpai seminit salah sorang ahli kumpulan dapat belalang air. haha.. nasib lahh..thenn.. halangan terakhir..  tarik org gna tayar.. aduh.. lenguh kaki.. huhu.. berat ni... tayar tu pn besar...  heh. menyedihkan.


selesai ja tarik menarik tuu..kmi pulang... weee ~ aha.

ini laa muka kmi lepas pulang dri halangan2 tu.. aku bj oren. haha. 

malamnya kmi buat aktiviti penghayatan pula.. yang lebih dikenali sebagai "malam nangisnangis" haha.
yupp.. mula2 ak pikir ak cukup kuat utk tak menangis.. tp ak salah lahh.. ak nangis awal dari yang sepatutnya.. tyme cigu suruh genggam kertas dn bayngkn ibubapa ada disisi tuu buat ak menangis.. bkn lagi setitik dua ak nangis tauu. huhu... kamu mesti tau sepa yang ak bygkn dulu kan? yeah.. arwah ibu la.. sbb tu airmata ak cepat ja kluar.. hmm... lagi satu tyme cigu nurul jerit2 "ibuuuu ! jangan pergii ibuuu !" wow ! sayunya hati aku.. mcm ak mau jerit skali .. huhu.. btul2 ak mau pengsan masa tu.. dorang sda buat ak teringat balikk saat2 pahit yang aku lalui.. semuanya ak igt .. jelas sgt.. muka ibuu aku... rindu tgk dia snyum kan.. hmm. heh.. lepas habis nangis2.. kmi di suruh rehat dn tdur.. mlm tuu kna suh tdur awal skit ak rsa...
esk paginya ak mls mao mandi.. so ak bersiap lebih awal.. aha.. abis suma bengkak mata.. cute2 suma mata.. aha..tapi paginya tuu nangis lagii.. masa bersalam2 dgn guru2.. then.. ada cigu suruh kami suma buat bila balik ruma.. pergi cium tgn ibuu.. then peluk ibu anda tnpa berkata apa2.. yup.. tyme cigu suruh buat ni ak da menangis awal2 pn sbrnya.. aha. tp cover2 sket.. haha.. tp masa cigu sda mula salam2 tuu.. no cover ! nangis trusssss. heh. sayuu juga hati ni.. ak anggap ja pelukan tu dari ibu aku.. hmm.. well.. sekurang2nya ak dpt pelukan dri seorang wanita.. cukup la tu... :')
lps tuu.. kmi ad sesi bergmbr2 segala... sempat lg dorang suma p pantai ambil gmbr.. dn sempat lagi ak minta sedikit pelukan dripd salah satu kwn ak yng ak anggap ibuu.. hehe... mie aenn tq laa yee.. sbb sudi peluk.. malu sbrnya.. hahaha. mau nangis lg tu masa kna peluk.. walaupn xsampai sesaat bh kna peluk. rapuh betul hati ni.. nangiss ja tau.. aha. tq laa... tq very much ! hehe :')
sepatutnya lg.. kmi pulang pukul 1 ptg.. tp entah kenapa kmi terstuck pula smpai kul 3lebih laa.. hee.. tp ak xkesah pn.. xbest la pulang awl.. kan kan ? aha. smpai rumah jaa trus ak cuci kasut segala yg patut dicuci la..
then tdur.. makan malam ak xmkn.. tdur kul 7mlm sampaaaaaaaaaaaaaiii 10 pagi. haha. lama kan? ya laa. sbb tadi pagi ak terbangun2... heh.. hm.. itu ja laa ulasan ak psl kem motivasi nii.. mmg best lah ! rugi sepa yg xpegi.. hehe.. mmg rugi.. amat rugii.. cukup rugii ! .. thts all lah... mau cuci kain lg ni.. aha.. k .. assalamualaikumm... :)


PAST • FUTURE
MY WORDS;
Hi! welcome ! ^^btw If you can't see the past&future button at the bottom , you can zoom out a little bit and you can see the button. tq ^^

WASSUP


" ILMU penyuluh hidup. AMAL bekalan perjalanan & AKHLAK hiasan jiwa & peribadi menuju destinasi AKHIRAT yang sudah pasti "

PLEASE..


.