TheAlien
OWNER STORIES BLOGGER
IMPIAN
Monday, May 15, 2017 • 5:43 PM • 0 comments
hai.






Apa itu impian? impian akan muncul jika kita mula menginginkan sesuatu yang kita suka untuk terjadi atau untuk kita kecapi. kadang kadang kita mengimpikan sesuatu yang mustahil. mustahil kah? tiada yang mustahil jika kita benar benar mengimpikan sesuatu itu dan kita akan berusaha mengecapinya. Jika kita rasa apa yang kita impikan itu mustahil , maka itu bukan impian. itu cuma mimpi. mimpi yang cuma akan membuaikan perasaan kita tanpa perlu bergerak untuk cuba merealisasikan mimpi itu. Dan bila kita cuba merealisasikan mimpi maka itu lah dia impian.

Apabila impian telah kita kecapi, disitu lah kita akan dapat kejayaan. Dan mungkin kebahagiaan. Masalah akan sentiasa ada. sentiasa. Kerana masalah lah kita akan cuba untuk hidup dengan cara lebih baik supaya masalah yang sama tidak datang kepada kita sekali lagi. Ada kala kita akan mula penat dengan semua benda. kita rasa puas hidup dengan masalah, tapi kita lupa.. sebelum masalah itu bertandang.. kita pernah tertawa.. kita pernah bahagia. kenapa perlu mengalah dengan masalah yang datang? ini hidup kita.. biar kita yang tentukan sama ada masalah yang datang itu akan mengubah hidup kita ataupun tidak.

Hidup kita cuma sementara. kita sendiri tak tahu sampai bila kita akan hidup. sampai bila kita akan berhadapan dengan masalah. Atau mungkin hidup kita berakhir semasa kita hadapi masalah. Dan kita buang masa dengan masalah yang ada. Kita langsung tidak sempat menikmati apa yang ada didunia. kita lupa yang hidup ini cuma sementara dan kita melayan masalah seperti kita akan hidup selamanya dengan masalah. kita akan jadi apa yang kita fikirkan akan jadi. Fikir negatif, maka negatif lah yang akan jadi. begitu lah sebaliknya. Jika kita bermain dengan lumpur maka kotorlah kita, jika kita bermain dengan kaca maka terluka lah kita. Tapi kotoran lumpur yang melekat pada kita itu kita boleh basuh dengan air dan anggota badan yang terluka akibat kaca lambat laun akan sembuh juga.

tujuan saya mengemas kini blog ini adalah kerana saya mahu berkongsi mengenai salah satu impian saya. saya sedar yang saya banyak menghabiskan masa memikirkan masalah yang tidak pernah habisnya. Saya bersedih. saya menangis. Tapi semua itu tidak akan dapat buat impian saya tercapai. Impian saya cuma satu, mahu hidup bebas .. mengembara.. dan tidak mahu berfikir mengenai masalah hidup terlalu kerap. Saya terlalu merindui rakan rakan saya. yang jauh yang dekat.. saya pernah terfikir untuk menjauh dari mereka seketika supaya saya dapat merindu mereka dengan lebih kuat dan bila saya bertekad untuk bertemu mereka setelah sekian lama.. saya akan terus berlari kearah mereka dan memberikan satu pelukkan rindu yang saya simpan.

saya cuma tidak mahu mereka bosan bila saya sentiasa ada bersama mereka. Kadang kadang menjauh dari orang yang kita sayang tidak akan membuatkan mereka membenci atau melupakan kita. Sebaliknya mereka akan lebih menghargai kita. dan kita akan lebih menghargai mereka. Kita takkan pernah menghargai sesuatu yang selalu ada depan mata kita. itu lumrah. sahabat sekalian. saya minta maaf jika saya tidak dapat bersama disetiap saat hidup kamu.. sama ada saat saat yang manis mahupun pahit. Saya berterima kasih di atas kesetiaan kamu bersama saya sepanjang hidup ini walaupun saya sering melakukan salah, sering melukakan hati para sahabat.. sesungguhnya saya amat mencintai kalian. saya bukan seseorang yang suka memberi pelukan. tapi saya suka akan pelukan. Berada di dalam pelukan seseorang akan membuatkan kita akan lebih rasa selamat. Saya janji akan lebih kerap memeluk kalian kerana saya tidak tahu bila kali terakhir saya dapat memeluk kalian.


i will always remember all of you. i hope one day all of you will be happy as you pretend to be right now. we'll hangout.. laughing together.. forget the world.. have fun.. i'll be waiting for those day.. and if those day have come but im not around anymore.. please proceed.. i'll be right there with you.. in your heart. always.


bye. i'll see you when i see you :)
-bibiey





PAST • FUTURE
MY WORDS;
Hi! welcome ! ^^btw If you can't see the past&future button at the bottom , you can zoom out a little bit and you can see the button. tq ^^

WASSUP


" ILMU penyuluh hidup. AMAL bekalan perjalanan & AKHLAK hiasan jiwa & peribadi menuju destinasi AKHIRAT yang sudah pasti "

PLEASE..


.